örtünme ile ilgili ayetler erkekler için mi? yoksa bayanlara özel mi?
NUR 31 AHZAP 59 ve ARAF 22 ile 28 ayetleri arasındaki ayetleri arasındaki bağlantıları bilmeden örtünme hep yanlış anlaşılmaz, anlayanlarda eksik anlamış, çünkü Kur’an’ın muhatabına bir dedikleri var, birde demek istedikleri var, çünkü KUR'AN büyük bir harita, büyük bir fotoğraftır, haritanın tamamına, fotoğrafın tümüne bakmadan küçük noktalarını ayrıntılarını bilmemiz zorlaşır, bize hep bayanların örtünmesini anlatılarda erkeğin örtünmesini hiç anlatmadılar, oysaki örtünme vücutla beraber gözün kulağın, aklın ve duygularında harama karşı erkek ve kadının örtünmesi olduğunu demediler, oysaki AHZAP süresinde erkeğin ve kadının her iki sininde örtünmesinden, tesettüründen bahseder Delil ARAF süresindeki 19 ile 28 e kadar olan ayetler. Havaya ve ademe şu ağaca yaklaşmayın dedi ALLAH, şeytan ikisini de aldatıp kandırarak yemelerini sağladı ve her ikisin inde avret yerleri açıldı, demek ki ilk anlayacağımız bu ayetten yasaklara haramlara karşı duyarlı olmamız, haramlara karşı tesettürümüzü örtüp, aldığımız gıdalarında helal olanlardan olmasını anlatıyor ademin yasak ağaçtan yeme kıssası, aksini yaparsak haram duygularımızın açılacağı, bundandır ki giydiğimiz elbiselerle beraber, yiyip içtiklerimize dikkat edilmeli ki hem fiilen hem de şeklen örtümüz bozulmasın ARAF 26 da ALLAH size giyinmeyi ve örtünmeyi öğretti ve takva örtünüzü takınmanızı emretti süslenmenize de izin verdi derken, kitabımız bize dört örtüden bahsediyor, bunlar şeklen giyilen elbise, takva elbisesi, korku elbisesi ve açlık örtüsü, yalnızca elbise örtüsü yetmiyor. Necip fazıl derki ne üstünü ört, altını göster ne altını ört, üstünü göster, vücudunu ört ki imanını göster. Bu örtünme şeklinde şu sürelerin şu ayetleri izah ediyor. ARAF:19 "Ey Âdem! Sen ve eşin cennette durun, dilediğiniz yerden yeyin; fakat şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zalimlerden olursunuz." Ağacı(n meyvesini) tadınca, çirkin yerleri kendilerine göründü ve cennet yapraklarını üst üste yamayıp üzerlerini örtmeğe başladılar. Rableri onlara seslendi: "Ben sizi o ağaçtan men etmedim mi ve şeytan size apaçık düşmandır, demedim mi?".ARAF-26 - Ey Âdemoğulları, size çirkin yerlerinizi örtecek giysi, süslenecek elbise indirdik. Hayırlı olan, takva elbisesidir. İşte bunlar), Allah'ın ayetlerindendir, belki düşünüp öğüt alırlar. Evet, AHZAP süresindeki bu ayetler bizlere örtünün libasın iki cins içinde yani erkek ve kadına emredildiğini anlatıyor, fakat bizler sadece NUR süresi 31 inci ayetin sadece kadınlar için olanı öğrettikleri için örtü denince kadın örtüsü aklımıza geliyor, oysaki diğer ayetlerle beraber bütüncül baktığımızda örtünmenin her iki cins içinde olduğu kesin emrediliyor. Delil NUR 30:Mümin erkeklere, gözlerini (harama) dikmemelerini, ırzlarını da korumalarını söyle. Çünkü bu, kendileri için daha temiz bir davranıştır. Şüphesiz Allah, onların yapmakta olduklarından haberdardır. Ve AHZAP 59:Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, bedenlerini örtecek elbiselerini giysinler. Bu, onların tanınıp incitilmemelerine de daha uygundur. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir. NUR süresi 31 de bu örtünün kimlere ne kadar ve kimler için olduğunu anlatır. NUR 31:Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, ziynetlerini teşhir etmesinler. Başörtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunan (köleleri), erkeklerden, kadına ihtiyacı kalmamış (cinsî güçten düşmüş) hizmetçiler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına ziynetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları ziynetleri anlaşılsın diye, ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Hep birden Allah'a tövbe ediniz ki, kurtuluşa eresiiz. Adem ve havanın avret yeri açıldı derken, haram yasaklanan ağaçtan maksat bizlerinde, haram gıdalara yani yiyip içtiklerimizin helal olmasının giyinme ile beraber takva elbisesi olduğu anlatılıyor ki libasul takvanınız giderse, libasel halfe mahkum olursunuz, onun için hem elbisemize hem de yediklerimize çok önem vermeliyiz ki takva elbisemizi hem bayanlar hem erkekler giyinmiş olalım, yoksa günümüzde olduğu gibi tarz olsun diye rengârenk giyinip kapalı olduğumuz halde gözleri üzerimize çekmemiz istenilmiyor, istenilen elbisemizle beraber vücudumuzu aklımızı, duygularımızı örterek hem bakılmamamızı hem de bakmamamızı yani tüm haramlara kapanmamız isteniliyor, ALLAH’ın demek istediği bu tesettür, libas, elbise, örtü ve yeme içmeden anlaşılan takva örtüsü.