Mustafa Ünalan

Mustafa Ünalan

Mail: mustafaunalan@hotmail.com

Kutsal Geceler Ve Zamanın Laikleştirilmesi: Kandil Perest Din Tüccarlarının Sezonu Açılıyor

Üç aylar, Regaip, Miraç, Berat, Mevlit vs...Kuran'da yok. Resul’ün AS tekönder, tek örnek efendimiz As hayatında yok,sahabenin hayatında yok,tabiun'un hayatında yok,peki, bu kimin dini? Kandil kutlamak dindarlığınıza katkı sunuyorsa kutlayın,ama bilin ki bunlar dinden değil. Kuran’da

İslâm'da sadece kadir gecesi ve haram aylara atıf vardır, Kuran üç aylar diye bir zamandan bahsetmez. Kuran Kadir gecesi Ramazan ayında vahy olan ayetlerin Allah’ın seçtiği Nebi Muhammet As inmeye başlayan Kuranın bin aydan hayırlı olduğunu, Kuran sız geçen bir ömrün yerine, Kuran’la geçirdiğin her günün bin aydan hayırlı oluşunu anlatır yüce Allah kadir süresin bu ayetlerinde. ResulMuhammet As vahy ‘in Kuran ayetlerinin indiği böyle bir günü geceyi unutması mümkün mü ki sonradan arasın? Zaten Kuran inmeye başladığı bu gece iken beraber 23 yıllık hayatında Kuran her gün ve gece hep Kuran indi.Kuranın inmeye başladığı bu geceyi asla unutmadı, Ramazan ayında Resul Muhammed’e vahy Kuranın inmeye başladığı bu günü ve geceyi Resul As unutmadı kiarasın, Resul Muhammet As her gün kuran ile yaşadığı için onun her günü Kadir gecesi idi, Ramazanın 27 inci gecelerinde dehiç kadir aramadı Resul hep Kuran ile yaşadığı için her günü ve gecesi Kadirliidi. GünümüzünMüslümanıKur’an’sız bir yıl yatıp, Ramazanın içinde bir günü aramayı  kendi dininin kurtuluşu zannediyor, oysa Kuranı hayatına aldığın her gün, sana Kuran’ın indiği günün, yani kadir gecen, aradığın kadir günün. Hurafe ile dolu Yahudi geleneğine göre, Tanrı bu gece Roş Aşana´da (yılbaşı) insanların kader kitaplarını açar ve amellerine göre onuncu gün olan Yom Kipur´da kapatır. Dikkat edin bizdeki versiyona göre de, bu gece bir yıllık günahlardan insanlar berat edip arınır ve resetlenirler. Bu gece için 100 rekâtlı bir Hayır Namazı olduğu iddia edilir. Vallahi yalan billahi yalan. Resullah zamanında böyle bir gece yoktu ki, buna özgü namaz olsun. Tamamen uydurmadır. Ayette de belirtildiği üzere müminler "gezerken, yatarken, otururken her gün ve gecede Allah´ı zikredeler. Şunun altını kalınca bir çizgi ile çizelim ki, kuru bir dua ile günahlardan arınma olmaz, hele hele bunun için özel bir zaman dilimi hiç mi hiç olmaz. Sabah uyandığınızda kaldığınız yerden ahlaki kural ihlallerine devam edenlere söz konusu gecede beyhude çabanıza hiç gerek yoktur, kandil saydığınız bu gecelerde de uykusuz kalmayın. Size göre Receb’in ilk cuması: Regaib Kandili tek bir günümü bağışlıyor?Allah sadecebir gün değil her günü rahmeti affı bağışı boldur. Size göre Receb’in 27 günü Miraç Kandili, Allah Kuran’la yaşamak isteyen her günü kuluna miraç kılar. Size göre Şaban’ın 15 günü Berat Kandili, Kandil lamba yakmak la ruhunu seni aydınlatmaz, her günümüze aldığımız Kuran ile yaşar isek kendi doğru yolumuzu sıratımüstakim yoluruhumuzu aydınlatır. Kandil gecelerin dini değeri konusunda vuzuha kavuşmuş bir fikir birliği yok. Medya çağının etkisiyle de bir tür emri vakiler söz konusu. Takvimler daha önceden kandil geceleri yazıyor, günü gelince bu geceler özel yayınlarla ekranlarda kutlanıyor. Muhtemelen kandil gecelerini toplumun geniş kesimlerinin ilgili alanına çeken faktörlerden biri medya olmalı. Belki buna GSM firmalarının bu gecelerde iş hacimlerini birkaç misline arttırması faktörünü de eklemek lazım.

1980 askeri darbesinden sonra kandil gecelerine her sene nisan ayının ortalarına denk getirilen “Kutlu doğum haftası” da kutlanır oldu. Hz. Peygamber (s.a.) hayatta iken ve ondan sonra Dört Halife döneminde de ne kutsal ilan edilen geceler kutlanmamış,Araştırmalar kandil gecelerinin sonraki dönemlerde ihdas edildiğini ortaya koyuyor. Miladi IX. (H. III) yüzyılda yaşayan Fakihi, Mekke’de halkın Berat Gecesini Mescid-i Haram’da namaz kılmak, Kâbe’yi tavaf etmek ve Kur’an okumak suretiyle ihya ettiğini söyler. XI. yüzyıldan itibaren Şam’da Emeviler Camii’nde Berat gecesinde kandiller yakılmış, “bid’at” nitelendirilmesine rağmen bu adet devam ettirilmiştir. İbn Kesir, “Halka Berat gecesinde ilk tatlı dağıtan kişi Selçuklu veziri Fahrulmülk’tür” der. Osmanlılar’da II. Selim döneminde (1566-1574), camiler aydınlatılıp minarelerde kandiller yakıldığı için bu gecelere (Mevlid, Regaib, Miraç, Berat, Kadir) “Kandil Geceleri” denilmiş.

Yorum Yazın

Ana Sayfa
Web TV
Foto Galeri
Yazarlar