Şirk kelimesi, ortak koşmak demek, «tevhîd» kelimesinin zıddıdır. Şerik ise, ortak demektir, şirk ALLAH'la beraber kullarınadan da gavslar, şeyhler, kutuplar, evliyalar mürşidi kamil diye inanılan kişileri ilk sıraya alıp ALLAH'ı ikinci sırada tutarak sadece ALLAH'ın yaptıklarını, bu kişilerin de yapabileceğine inanıp bunlardan yardım beklemek, hem de ALLAH'la beraber dualarında onları araya koyarak, ahirette imtihan edileceğimizde, yani sorguda, ALLAH'a ait olan şeyleri kullarından da beklemek şirkdir. ZÜMER süresi 36 da ALLAH sana yetmiyormu? diyor. Dünyada rüşvete ceza veriyorlar, bu işinde suç olduğunu kabul edenler, ahiretteki torpilin adına şefaat deyip ,hem de böyle inanmamıza sevap diyorlar. ALLAH ise şirk diyor, benden başkası Ahirette asla söz sahibi değiller diyor hangisi doğru? ALLAH bizlere tüm peygamberlerine inanmamızı, sevmemizi istiyor, onlardan dinimizi öğrenmemizi istiyor, hatta islama ALLAH için KURAN'ı tebliğ eden her insanı da sevmemizi istiyor ama bu kişiler sadece ve sadece dünyada iken bilgileri ile yardımcı olurlar. Anlatıp öğüt verirler KURAN'ı ve iyi işleri tarif ederler, asla ve asla ahirette bunlar ALLAH'a rağmen, peygamberlerin bile ahirette söz hakkı, şefaat hakkı yoktur, yani ALLAH'ın cehenneme koyduğunu asla cehennemden çıkartamaz, oraya giren ebedi orda kalacak, Delil :NİSA 169.AHZAP süresi 65 gibi onlarca ayete göre cehenneme giren ebedi orda olduğu için şefaat edemezler, peygamberlerin şefaat edebileceğini söylemek, ALLAH'tan daha çok affedici, rahmet edici olduğuna inanmak demek bu da ALLAH'a iftira ve en büyük günah ve şirktir. Peygamberler ve onun yolunda olanlar sadece dünyada doğru yolu gösterebilirler. KURAN NİSA 31, 48, 116'da şirk anlatılırken siz büyük günah olan şirkten kaçının, ALLAH ile aranıza aracıları koyarak benden istemeyin, tevbe edin günahlarınızı sevaba çeviriyim diyor, adam camiye giriyor ALLAH'tan istiyor, az sonra hemen, cami avlusundan çıkmadan, orda yatan mezardan, kendisine aracılık kefillik yapmasını istiyor, sanki ALLAH diri olan dua ederken duymuyorda, sanki ölmüş olan onun duasını ALLAH'a duyuracak, be insan sen ölüye dua edecen, ondan istemeyeceksin ve bir gün sende öleceğini, o mezardan anlayacaksın ki kendine çeki düzen veresin. Hem sana ALLAH şah damarından yakın her söylediğini duyar. Delil FATIR süresi 22'ye rağmen, bu ayetlerde mezarlıklarda yatanlardan istemeyin dediği halde. ZÜMER süresi 3'de ve YUNUS 18'ALLAH'ın peşi sıra onlara da araya koydukları hürmetine diyerek şirk ediyorlar, müşrikler melekler ALLAH'ın kızları diye melekleri aracı ediniyordu, sen de ŞEYHİM velim ALLAH'ın dostu diye aracı etmiyor musun? O ALLAH'ın dostu da sen düşmanımısın? Hindistan’da adam aya gidiyor füze yapıyor tüm teknolojiyi kullanıyor fakat ineğin önündede eğiliyor insan şerefini ayaklara seriyor. O ineği bizim fetoşun yerine koy tapanları da onun müridleri dersek, adam general, olmuş profesör olmuş ama ineğe eğilir
gibi eğilip insanken şirkle şerefsiz olmadılar mı? ALLAH ister Rahman'de ister ALLAH de ne istiyeceksen benden iste, o isterken araya koydukların da benim kulum onları da ben veririm, ben imtihan edeceğim diyor, hem mesela Adem Peygamber günah işleyip, şeytana uyup yasak meyveyi yediğinde, ALLAH'a yalvarırken kimleri araya koydu? Kimin yüzüsuyu hürmetine dedi? Sadece ALLAH'ım ben nefsime zülmettim senden başka kimsem yok, sadece sen affedersin dememiş miydi? ALLAH bu duayı affetmedi mi? İblis olan şeytan kendini ve maddesini üstün görerek ilk kıyasla ebedi cehennemlik olmadı mı? Tüm peygamberler en çok şirkle mücadele ettiler. KAF süresi 16'da ALLAH ben size şahdamarınızdan daha yakınım, ENFAL süresi 24'de aklınızla kalbiniz arasına kimseyi koymayın ALLAH'la aranızı o araya koyduklarınızla kapatmayın diyor. Delil ANKEPUT süresi 61 ve 63 müşriklere sorsan yeri göğü yaratan kim? Yaratıcı kim? Rızkı veren? ölüden diriyi, diriden ölüyü kim çıkartıyor? diye sorsan ALLAH derler. ALLAH şirk konusunda peygamberlerini bile uyarıyor, bizimkiler bu ayetler kafirler için diyorlar, KURAN kafirlerin, müşriklerin kitabımı? Biz muhattabı değil miyiz? Bu kadar şirk ayetini niye anlatır? Peygamberler müslüman değil mi? Delil ZÜMER 65 :Oysa sana ve senden önceki peygamberlere şöyle vahyedildi: “Eğer ortak koşarsan kesinlikle bütün yaptıkların boşa gider ve iflas edenlerden olursun.” Bak bu ayet peygamber diyor, demek ki şirk etme emri önce müslümanlara imiş. FURKAN 43 ENAM 23, 148,150, NAHL 35,115, 116, daha nice onlarca ayettinde ALLAH neden şirk,şirk diye tüm insanlığı uyarıyor? ENAM süresi 100, 101'e göre cinleri bile aracı edinmişler, şirke düşmüşler, müslümanlar ise peygamberleri, melekleri, şeyhleri, kendilerine aracı ediyorlar, torpil bekliyorlar. Biz günahkar kuluz onlar günahsız diyerek, kendilerini aracı ediniyorlar, hem de her namazlarında okudukları Fatiha süresine rağmen, namazlarında yalnızca sana ibadet ederiz, yalnız senden yardım isteriz ALLAH'ım dedikleri halde, sonra başkalarını araya koyuyorlar. Şirkle alakalı KEYF süresi 110 ve CİN süresin 20 ayetlerinde sakın ha, aman ha ibadetlerinizi şirke çevirmeyin diyor ALLAH.