Ama kıldığımızda ,tek başımıza kılarken her işi kendimiz yaptığımızdan pek sorun yokta cemaatla imamın arkasında kıldığımız namazlarda sorun var şöyle ki: İmamın bir sesli kıldırdığı sabah,akşam yatsı namazları var, birde bu namazlarda imamın aşikare okumadığı,sesini duymadığımız üç ve dördüncü rekatlarda cemaat ne yapacak? yine imamın sessiz kıldırdığı öğle ve ikindi namazlarında ,imamın kıratı sessiz içinden okuduğu rekatlarda cemaat ne yapacak?
Bu soruların cevanına, Hep beraber mübin kerim açıklanmış nur kitabımız KURAN'A bir soralım HİCİR süresi 87 şöyle diyor: Andolsun ki, biz sana tekrarlanan yedi âyeti (Fatihayı) ve yüce Kur'ân'ı verdik.Birde ARAF süresi :204 - Kur'ân okunduğu zaman, hemen susup onu dinleyin, umulur ki, rahmete nâil olursunuz.bu emrin namazda olduğuna itafak var.
Bu ayette olduğu gibi imamın kıraatını duyduğumuz rekatlarda onu susarak dinleyeceğiz, çünkü imamın sesini duyduğumuz için bizde okumuş sayılıyoruz bu ayete göre,fakat İmamın kıraatını sessiz okuduğu, bizimde duymadığımız rekatlarda da, çimizden bizde fatihayı okumalıyız delil:
ARAF205 - Sabah akşam demeden, kendi içinden, korkarak ve yalvararak, alçak sesle Rabbini an ve gafillerden olma.Yine HİCİR süresinde işaret ettiği gibi fatihayı içimizden okuyacağız.Yine RAD süresi 15 - Oysa göklerde ve yerde kim varsa ister istemez kendileri de gölgeleri de sabah akşam Allah'a secde ederler.
Burada da,ve zilâlu-humve el âsâli, gölge oluşur buda sessiz kıratı olan öğle ve ikindi namazlarını işaret eder.çünki akşam.yatsı.
Sabah da gölgeler olmaz.yine peygamber efendimiz AS fatihasız namaz olmaz Hadisi ,ve ayet olan HİCR 87 'de olan fatihayı da destekliyor bu hadis.
Yine ARAF 206 - Zira Rabbinin katında olanlar, Allah'a kulluk etmekten asla kibirlenmezler, O'nu tenzih eder, şanını ulularlar ve yalnızca O'na secde ederler.
Yine YUNUS 10 gibi ayetlerde namazın içinde ALLAH'I tesbih tazim yüceltmeyi anlatır ki bunu da secde rüku sucutta yaparız.
Kısaca cemaatla kıldığımız namazların sessiz bölümlerinde yani imamın kıraatı sessiz yaptığında cemaat içinden fatihayı okumalı ki aklı başka yerde olmasın delil NİSA 43 nerede olduğunuzu ne dediğimizi bilin emrine uymuş oluruz, zaten tekbirde rüku ye, secdeye varırken imamı duyduğumuz halde bizde içimizden zikrediyoruz, imamda okuduğu halde tahiyatlarda içimizden kendimizde okuyoruz da neden imamı duymadığımız sesiz yerde kendimiz fatihayı okuyamayalım? Bunu yasaklayan bir ayetimi var? Hatta cenaze namazlarında imam içinizden okuyun derde aynı imam ,farz namazda fatihayı benim gizli okuduğum yerde siz içinizden okuyun demez?