ORUÇ: En son kitabımız KUR'AN ve tüm önceki kitaplarda ve dinlerde,oruç emri vardı farz idi. Delil,BAKARA süresi 183ve 184 MEALEN: Ey iman edenler! Oruç, sizden öncekilere farz kılındığı gibi, size de sayılı günlerde farz kılındı ki, takvâya ulaşasınız. Ancak, sizden kim hasta ve yolcu olursa, diğer zamanlarda aynı gün sayısı kadar oruç tutmalıdır. Bunun dışında çeşitli nedenlerle orucu çok zorlukla tutabilecek olanlar, bir fakiri doyuracak kadar fidye vermelidirler.
Her kim, yapmakla sorumlu olduğundan daha fazla iyilik yaparsa, kendisine iyilik yapmış olur; eğer bilirseniz, oruç tutmanız sizin için daha hayırlıdır.Tamamda tüm dinlerde ve son din islamdada senenin aynı günlerindemi tutuluyordu? denilirse,evet her dinde aynı günde tutulmuş ve tutulmalıda. Delil BAKARA_185 - O Ramazan ayı ki, insanları irşad için, hak ile batılı ayıracak olan, hidayet rehberi ve deliller halinde bulunan Kur'ân onda indirildi. Onun için sizden her kim bu aya şahit olursa onda oruç tutsun. Tamamda bu ayette KUR'AN inmeye başladığı ayda diyor, sorusuna diğer dinlerin kitaplarınında,bu ayda indiğini şu ayet açıklıyor.
ŞURA süresi,13 - Allah dinden Nuh'a tavsiye buyurduğu şeyi sizin için de bir kanun yaptı ve (Ey Muhammed!) sana vahyettiğimizi, İbrahim'e, Musa'ya ve İsa'ya tavsiye buyurduğumuzu da şeriat kıldı. Şöyle ki: Dini doğru tutun ve onda ayrılığa düşmeyin. Fakat senin kendilerini davet ettiğin şey, müşriklere ağır geldi. Allah dilediğini kendine seçer ve kendisine yöneleni de doğru yola iletir.Evet bunun gibi ayetler, KUR'AN hem kendinden önceki kitapları, tastik eder hem unutulan veya bozulan yerleri düzeltir.
NESİH kavramı da zaten bu anlamda temize çekmektir günümüzde de öğrenci okurken,yazarken, dinlerken karalama yaptığı konuları sonradan temize çeker aynen bunun gibi.Tamamda oruca ne zaman başlayıp ne zaman iftar edeceğiz sorusuna da BAKARA süresindeki 187 ayet şöyle cevap veriyor:Ta fecrin beyaz ipliği siyah iplik den size seçilinceye kadar yiyin, için. Sonra da ertesi geceye kadar orucu tam tutun.Fecir:sabaha yakın güneşin doğduğu yerde, doğmadan önce ,gökyüzüne bakıldığında her kişi görebilir ufkun üst noktalarında sarıya benzer kırmızımsı ışık beyaza doğru açıldığı vakte kadar yiyip içebiliriz. Sonra akşam güneşin batma vaktine kadar. yemeyi,içmeyi ve cinsel ilişkiden uzak kalan her kişi niyeti oruç tutmaksa,oruç tutmuş olur.Günümüzde bilim şöyle diyor,Ay ışığını güneşten alır ve güneşi gören yüzü parlar. Biz de ayın sadece ışık gören yüzünü görebiliriz.Ay dünyamızdan 384,400 km uzaklıkta, çapı ise 3476 km dir. Ayın dünya etrafında dönmesi 29.5 gün (709 saat) dür. Bu nedenle, Kameri takvime göre bir ay bazan 29, bazan da 30 gün olur.
Bunun içindir ki ,her sene on gün evvel gelir. Aylar hilalin görünmesi (rü’yet-i hilâl) ile sabit olur. Bu durum Ramazan ayı için de geçerlidir. Ramazan ayının girdiği,hilalin gözetlenip görülmesi ile belirlenir. Havanın bulutlu olup görülmemesi durumunda hesap devreye girecek ve Ramazandan önceki ay olan Şaban ayı,otuza tamamlanacaktır. Ayın durumu Ramazan’ın bitimi ve bayramın başlaması için de geçerlidir. Şevval hilalini görmek mümkün olmadığı takdirde Ramazan ayı 0tuz günee tamamlanır.Cenab-ı Allah’ın (O sayılı günler) Ramazan ay’ıdır. İnsanlar için bir (rehber ve) hidayet kaynağı olan Kur’an bu ayda indirilmiştir. Öyleyse sizden kim bu ay’a erişirse bu ayda yaşarsa,bu ay’ın hilalini görürse,oruç tutsun” (el-Bakara, 2/185).Hasta ve yolcu ibaresi kulun kendine bırakılmış tutmadığını sonra tutacaktır.Kadınlarda bu ayda kendini iyi hissediyorsa ay halindeyken de orucunu tutabilir,ay halindeyken kadınlar oruç tutamaz diyenlerin delili yok.bu hal bir hastalıktır hastada dilerse orucunu tutabilir.Fıkıkta,orucu bozanlar arasında kan yoktur.orucu sadece yemek içmek cinsel ilişki bozar.Yukarıdaki ayetin sonunda da hastayken de orucu tutmanız daha hayırlıdır diyor.orucunu tutmaya gücü yetmeyenler ,sonrada tutmaya gücü yetmeyen, geçerli bir sebep dolaysıyla tutması imkasızsa, fidye verir buda 30 günlük bir fakire kendi yeyip içtiğinden vermektir.Herkes kendi bir günde yediğinin karşılığında vermelidir.Fakat bu gerçekten tutamayacak kadar hasta olanlar için ruhsattır.Ramazan orucunu tutarken keyfi bozmak çok yanlış ve haram bir iştir, fakat 61 diye de bir şey yok.
Mazeretsiz orucu bozmak çok yanlış, sonra yıllarca oruç tutsa dahi gerçeğinin yerini almaz oruç vaktinde farzdır. Zaten oruçta 61 Var diyenlerinde delilleri yok.tüm samimiyetinle tutmaya çalışacan yada mazaretin varsa rabbine karşi onunda şartları belli, sonra gününe gün tutacan. 6o gün diye bildiğimiz ceza zihar için,oruçta tutmadığın oruç için değill.delil MÜCADELE süresi 3_4 meali:eşine anam gibisin diyenler eşiyle cinsel ilişkide bulunmadan, ya köle azt etsin yada 60 gün oruç tutsun manalarında ceza olarak emredilmiş.Orucun son on gününde. içinde KADİR gecesi olduğunu bildiğimiz günlerde peygamberimiz ihtikaf ettiği için bizlerede sünnettir.Teravi namazıda nafile bir ibadettir normal nafile namazlar gibi tadili erkan ve huşu içinde kılınırsa namaz kılınmış olur. sakin ve ağır ağır kılınmalıdır.Ne kıldığını bilmeden yatıp yatıp kalkmakdansa, az kıl fakat namaz gibi kılınmalı, Teravi peygamberimizin sünneti değil fakat isteyerek nafile olarak kılınmasında sakınca yok hatta uygun görülmüş. Orucumuz ve içinde bulunan kadir gecemiz ,sonundada bayramımız hayırlı olsun. Saygılarımla.