Bir tane kandil var o da Kadir gecesidir, gerisinin bir referansı yoktur. Duhan süresi ve tin süresinde bahsedilen, ramazan ayında, hira mağarasında, kadir gecesinde, zamanı gece olan bir vakitte, Mübin, kerim nur olan KUR’AN ‘indirilmeye başlamıştır, bu gece olan vakitede kadir gecesi demiş rabbimiz.
KADİR süresi mealen: 1-Doğrusu Biz, onu Kadir gecesinde indirdik.2. Kadir gecesinin ne olduğunu bilir misin sen?3. Kadir gecesi; bin aydan daha hayırlıdır.
4. Melekler ve Ruh, o gece Rablarının izniyle her iş için iner de iner.
5. O, tanyeri ağarıncaya kadar bir selâmettir. ALLAH ne dediyse, nebi, resül, elçi olan, örnek ve önder olan peygamberimiz SAS efendimizde ALLAH'ın dediklerini demiştir. KURAN' ayetlerinde Mevlüt kandili ,Regaip miraç, berat kandili gibi bir gün ve ibadetlerden bahsetmiyor.
Mevlit kandillide yok Kur’an’da, fakat ciltler dolusu kitaplar yazılmış bu konularda, peygamberimizin ana rahmetine düştüğü geceymiş güya, röntgenci misiniz siz? oysa peygamberimiz öksüz doğmuş günün şartlarında ana rahmine ne zaman düştüğünü kimsede bilemez, oysaki doğum günüde yüzde yüz kesin değil, birçok görüş var hem de her görüşün arasında da bir yıl fark var, kaldiki mevlit kandili kutluyacaksak peygamberimiz gibi yaşamak olmalı.
Miraçta ısra süresinde mealen:1 - Kulu Muhammed'i geceleyin, Mescid-i Haram'dan kendisine bazı ayetlerimizi göstermek için, etrafını mübarek kıldığımız Mescid-i Aksâ'ya götüren Allah, her türlü noksan sıfatlardan münezzehtir.
Şüphesiz ki her şeyi hakkıyla işiten, hakkıyla gören O'dur. Burada ne mirca yani gökyüzüne çıkardık diyor ayet yatay bir yolculuktan bahsederken, bizimkiler mekandan münezzeh olan Allah’ı kendilerinin belirledikleri bir mekana koyup peygamberimizde oraya çıkartırken, vahi alan cebrailede sen bu gün buradan ötesine gelemezsin dedirtiyorlar ayetler böyle bişi demiyor, bu konulardan da bahsetmiyorsa, siz diğnen, dindendir diyemezsiniz belki kendi adetlerimiz diyebilirsiniz.
Hatta ne namaz miraçta emredildi, nede 50 vakitten 5 vakitte düşürüldü, haşa ALLAH bilmiyordu kulunun 50 vakit namaz kılamayacağını, sanki Musa as biliyordu da telkinleriyle de peygamberimiz 4 kez pazarlık yaparak Allah’la, böylece de namazı 50 vakitten 5 vakitte kadarda düşürttürdü, oysa KURAN namaz her peygamber zamanında emir olunan bir ibadetti, yani ilk insandan bu tarafa namaz vardı, ALLAH Kuran’ında bunu onlarca ayetinde izah ediyor mesela BAKARA:2:83-Hani bir vakitler İsrailoğulları'ndan şöylece misak (kesin bir söz) almıştık:
Allah’tan başkasına tapmayacaksınız, ana-babaya iyilik, yakınlığı olanlara, öksüzlere, çaresizlere de iyilik yapacaksınız, insanlara güzellikle söz söyleyecek, namazı kılacak, zekatı vereceksiniz. Sonra çok azınız müstesna olmak üzere sözünüzden döndünüz, hâlâ da dönüyorsunuz. Bu ayetler namazın miraçtan da önce bu günkü beş vaktin namazın aynısının olduğunu KURAN O namazı kıl diyor peygamberimize yani senden önceki peygamberlerin kıldığı namazı onlar gibi kılın diyor.
NİSA 162:Fakat onlardan ilimde derinleşmiş olanlar ve iman edenler, sana indirilene ve senden önce indirilenlere iman ederler. Onlar, namazı kılan, zekatı veren, Allah'a ve ahiret gününe iman edenlerdir. İşte onlara büyük bir mükafat vereceğiz.
Evet kısaca KURAN' ayetlerinde mevlüt kandili ,Regaip miraç, berat kandili gibi bir gün ve ibadetlerden bahsetmiyor, sadece kadir gecesini Kuran’ın inmeye başladığı geceyi anlatıyor bu 23 sene peygamberimizin ölümüne kadar devam ediyor, bizim kadir gecemizde her gün Kuran’ının gönlümüze indirip onu anlayıp yaşayarak uygulamamız isteniliyor.