Allah, kalû belâda, insanları ruh ve ya beden olarak huzuruna aldı mı? Kuran buna misak diyor, ahit diyor, antlaşma yeminleşme yani Kuran misakı diyor, Allah ile kul arasındaki sözleşmeden bahsediyor, yaniruhla değil ruh taşıyan yaratılmış yaşayan insanla sözleşme antlaşma yaptığı anlatır.
Kuran’, Delil: Araf süresi 172 173 ayetlerinde mealen: Kıyamet gününde, biz bundan habersizdik demeyesiniz diye Rabbin Adem oğullarından, onların bellerinden zürriyetlerini çıkardı, onları kendilerine şahit tuttu ve dedi ki: Ben sizin Rabbiniz değil miyim? (Onlar da), Evet (buna) şâhit olduk, dediler. Bu Adem demiyor çoğul Ademoğlunun diyor, zürriyeti demiyor zürriyetlerinden diyor, bellerinden değil bellerinden diyor hep çoğul ve bunlara ben sizin rabbimiz değil miyim sorusuna kulları bela evet sen bizim rabbimizsin diye antlaşmaya ayrı ayrı evet demişiz iman ediyoruz un manası akdime yeminime uyuyoruz diyerek sözleşmeye adeta imza atılıyor, bu ahide Allah insanları şahit tutuyor, bu böyle iken insan oğlu sözleşmesini okumadan ruhlar alemi, melekler alemi, insanlar daha yaratılmadan önce böyle bir olay olmuş gibi anlatıldı hep bize, Kuran ise bize insan yaratılmadan önce değil, yaratılınca kalu bela ahit gerçekleşti. Delil 7;169 Araf süresi mealen: 169. Onların ardından da (ayetleri tahrif karşılığında) şu değersiz dünya malını alıp, nasıl olsa bağışlanacağız, diyerek Kitap’a vâris olan birtakım kötü kimseler geldi.
Onlara, ona benzer bir menfaat daha gelse onu da alırlar. Peki, Kitap'ta Allah hakkında gerçekten başka bir şey söylemeyeceklerine dair onlardan söz alınmamış mıydı ve onlar Kitap'takini okumamışlar mıydı? Ahiret yurdu sakınanlar için daha hayırlıdır. Hâlâ aklınız ermiyor mu? Bu ayette de açıkça belliki dünyaya da sözvermişi. Ve yine 2;27ve yine 2;40,41 ve devamın da anlatılır. Allah bu ayetlerde Adem daha Adem iken daha özel isim almamışken onların içinden bir Adem’i seçip peygamber Resulyaptığını, başka ademler var ki bunların içinden Adem’i seçmiş, Delil 7; 11 Araf 11: Andolsun sizi yarattık, sonra size şekil verdik, sonra da meleklere, Âdem'e secde edin! Diye emrettik. İblis'in dışındakiler secde ettiler. O secde edenlerden olmadı.
Görüldüğü gibi hep çoğul sizi yarattık size biçim verdik gibi, Adem tek kişi ise ilk peygamber ise biz biliyoruz ki peygamber bir topluluğa gelir onların içinden seçilir yukardaki ayetler böyle diyor ve yine tüm peygamberleri böyle insanlığın içinden seçip ahit aldığını söylüyor. MeselaMaide süresi birinci ayetten 15 e kadar bu sözleşmeleri ahitleri anlatır 5:1mealen; Ey iman edenler! Akitleri(n gereğini) yerine getiriniz. İhramlı iken avlanmayı helal saymamak üzere (aşağıda) size okunacaklar dışında kalan hayvanlar, sizin için helâl kılındı.
Allah dilediğine hükmeder. Ve yine 5:7 mealen; Allah’ın size olan nimetini, "Duyduk ve kabul ettik" dediğiniz zaman sizi bununla bağladığı (O'na verdiğiniz) sözü hatırlayın ve Allah'tan korkun. Şüphesiz Allah, kalplerin içindekini bilmektedir. Melekler âlemi, ruhlarâleminde kaderimiz yazıldı ise, mesela insan seni öldürse, hâkim niye yaptın dediğinde Allah kaderini öyle yazmış benim suçum yok diyebilir mi? Aklen olgunlaşan insan özgür iradesi ile yaptığı her şeyden sorumlu, Allah her şeyi bilmesi başka kulun yaptığı her şeyden sorumlu olması başka.