Hadisler olmasaydı namaz kılmayı nasıl öğrenecektik diye soran arkadaşlar; Resul Muhammet AS gelmeden önce önceki ümmetler hangi peygamberlerin hadislerine göre namaz kıldılar?
Onlar namazdan muaf mıydı? Hristiyanlar Yahudiler vs. de namaz kılıyor onlar namaz kılmayı hangi hadis kitabından öğrenmişler? Namaz nebi Muhammed’den önce de bilinen bir ibadettir. Oysaki gerçek hadis Allah Azze ve Cellenin Vahy ile Resullerine gönderdiği Allah sözü! Bu sözü Resul ağzı dili dudağı ile seslendirdi yazdı kuran oldu Kuranda 6236 Allah’ın vahyi olan hadis var, Delil Mürselat süresi 50, Casiye süresi 6.
İşte bunlar, Bizim sana hak olarak anlattığımız Allah'ın ayetleridir. O halde Allah'tan ve O'nun ayetlerinden sonra hangi hadise inanacaklar? Tilke ayatullahi netluha aleyke bil hak, fe bi eyyi HADİSİN ba'dallahi ve ayatihi yu'minun. ALLAH AZZE kendi ayetlerine hadis diyor. Kuran kedinden önceki kitapların tamamını kabul eder, Kuran ile de uyarır, Namaz hep vardı bilinen bir ibadet olduğu içinde kuranda uzun ayrıntı verilmemiş. Deliller İbrahim: Rabbimiz, dosdoğru namazı kılsınlar diye (öyle yaptım), böylelikle Sen, insanların bir kısmının kalplerini onlara ilgi duyar kıl ve onları birtakım ürünlerden rızıklandır. Umulur ki şükrederler. (İbrahim süresi 37)
Rabbim, beni namazımda) sürekli kıl, soyumdan olanları da. Rabbimiz, duamı kabul buyur. (İbrahim 40) İsmail: Kitap'ta İsmail'i de zikret. Çünkü o, vadinde doğruydu ve gönderilmiş (Resul) bir peygamberdi. Halkına, namazı ve zekâtı emrediyordu ve o, Rabbi katında kendisinden razı olunan (bir insandı. (Meryem 54-55) İshak ve Yakub: Ona İshak'ı armağan ettik, üstüne de Yakup’u; her birini Salihler kıldık ve onları, kendi emrimizle hidayete yönelten önderler kıldık ve onlara hayrı kapsayan-fiilleri, namaz kılmayı ve zekât vermeyi vahy ettik. Onlar bize ibadet edenlerdi. (Enbiya 72-73) Lokman: Ey oğlum, namazı dosdoğru kıl, ma'rufu emret, münkerden sakındır ve sana isabet eden (musibetler)e karşı sabret. Çünkü bunlar, azmedilmesi gereken işlerdendir. (Lokman 17) Şuayb Dediler ki: "Ey Şuayb, atalarımızın taptığı şeyleri bırakmamızı ya da mallarımız konusunda dilediğimiz gibi davranmaktan vazgeçmemizi senin namazın mı emrediyor?
Çünkü sen, gerçekte yumuşak huylu, aklı başında (reşid bir adamsın." (Hud 87) Musa: Musa ve kardeşine (şöyle) vahy ettik: "Mısır'da kavminiz için evler hazırlayın, evlerinizi namaz kılınan (ve kıbleye dönük) yerler yapın ve namazı dosdoğru kılın. Mü’minler de müjdele." (Yunus 87) İsa: (İsa) Dedi ki: "Şüphesiz ben Allah'ın kuluyum. (Allah) Bana Kitabı verdi ve beni peygamber kıldı. Nerede olursam (olayım,) beni kutlu kıldı ve hayat sürdüğüm müddetçe, bana namazı ve zekâtı vasiyet (emr) etti." (Meryem Suresi,30-31) Ayetlerden de anlaşıldığı üzere namaz ilk defa Nebi Muhammed (as) zamanında farz olan bir ibadet değildir.
Namaz Kuran'dan önceki ümmetlere de farz kılınmıştır. “… O namazı kılın…” (Müzzemmil 73/20) “Es-Salah” kelimesinin başında gelen “El” takısı, mâ’rifelik (belirlilik) ekidir. Muhataplar tarafından zaten bilinmekte olan şeyler için kullanılır. Bu ayeti okuyan başta Nebi olmak üzere tüm Müslümanlar “o namazı kılın” derken Allah’ın hangi namazdan bahsettiğini çok iyi anladılar. Kuran’da ayrıca diğer namazla ilgili emirler de mevcuttur. Vakitler, abdest, gusül, teyemmüm, hamd, saygı, huşu, ses tonu, dua, kıyam, rükû, secde, kade vb.
Yorum Yazın