Allah Azze ve Celle ye ait vahy olan sözlerine hadis denir. Kuran 6236 ayet olan hadislerden oluşan bir kitaptır, bu ayetlerin hepsi Resul Muhammet AS. ağzı, dili, dudağı ile seslendirdi ve yazdı Kuran oldu.
Delil ZÜMER suresi 23, ARAF suresi 185, CASİYE süresi 6, Mürselat süresi 50: Allah’ın hadislerinden başka hangi hadise (söze ) inanacaksın?
MAİDE 67: Ey Resul bu vahy olan hadisleri uygula sonra tebliğ et! Hakka süresi 44,45: tebliğ ederken kendinden bir şeyler katma! Kuran’da 6236 adet bu manada hadis var. Allah Acze ve Celle Kitabı Kuranda Nebiye uy diye bir ayet yok, fakat Allaha ve Resule uyun diye onlarca ayet var.
Delil Nisa 69,80 ALİ İMRAN 31, 86, 144-FURKAN 27
Bu ayetlerin tamamı Allah’a ve Resule uyun der, çünkü Resul Allah’ın vahy olan ayeti ile konuşur ve hiç yanılmaz, çünkü Allah yanılmaz, dolaysı ile Kurandan konuştuğunda Resulde yanılmaz. Resul ile Nebi görevi farklı, Resul Kuran’ı tebliğ eder, Nebi ise Kuran tebliğ etmediği be ayetle konuşmadığında bazen yanılabilir ve hemen uyarılır.
Örnek: AHZAP 36: Allah ve Resul'ü bir konuda karar verdiği zaman*, hiçbir inanan erkek ve inanan kadın için, o konuda tercih hakkı yoktur. Kim Allah ve Resul'üne asilik ederse o, açık bir sapkınlıkla sapmış olur. Ahzap 38 de Zeyd Nebiye rağmen eşini boşuyor, Nebiyi dinlemedi, artı Zeyd değil Nebi uyarıldı çünkü Nebi yine içtihadında yanıldı. Mesela Nebinin yanılıp uyarıldığı başka konular: Abese süresinde ağma konusu, mücadele süresinin ilk ayetlerinde Nebi ile tartışan kadın, Tahrim süresi ilk ayetlerinde helal olanı Nebinin kedine haram etmesinde hep Nebi uyarlamış, fakat Resulün yanılıp uyarıldığı hiç bir ayet yok. Demek ki Nebi ile Resul farklı ve bu ayrımı bilmek çok önemli, Kuran’da geçen Resule de, Nebi yede peygamber demek çok yanlış bu farkı bilmeyenler hep hata içinde, bu yüzden onlarca mezhep, tarikat, tasavvuf oluşmuş hep birbirini öldürmüş.
Yorum Yazın