İlk yaratılan İnsan Âdem mi? Havvamı? Şunu peşinen söylemeliyim ki Havva ismi Kuran’da geçmez fakat eş zevce olarak özel isim vermeden geçer, budakadın ve erkeği anlatır. DelilAraf 26, 31 Yasin 60 gibi onlarca ayette ey Ademoğlu diye geneli yani kadın ve erkeklere adem oğulları diye hitap ediliyor, ayrıca erkek için kullanıldığı yerlerdede Adem ismi sıklıkla geçer, fakat ilk yaratılanın adem olduğu, yani önce erkeklerin yaratıldığı açıkça anlatılmaz, geçmez, fakat sadece ey insan der, buinsan hem erkekler için hemde kadınlar için kullanılır dişi ve erkek olarak yarattık der.
Delil: “Nisa süresinin ilk ayeti Ey insanlar, sizi tek bir nefisten yaratan, ondan da eşini yaratan ve her ikisinden birçok erkek ve kadın türetip yayan Rabbinizden korkup sakının. Bu Ayete Göre Âdemmi yani erkeklermi önce? Havva mı? Yani kadınlar mı önce yaratıldı, genel cinsiyet önceliği yok, ayet hem sizi diyerek birden çokyani çoğulu işaret ediyor ve ondanda eşini dediği iki cinsinde aynı maddelerden topraktan yaratıldığına işaret ediyor, biribirinin, diğerinin parçasından değil.
Yine Araf süresi 11 ve 189' uncu ayetler de de çoğul yani birden fazla anlamında sizitopraktan yarattıkdiye geçer. Delil necim Suresi 32, de Nuh Suresi 17, de Secde Suresi 7, gibi Ayetlerde Toprak, Su, Çamur ve Ruhun üflenme sinden bahsederken, ruhun üflen meside akılverilmesi demektir, çünkü ruh sade can vermek için olsaidi hayvanlarda can verildi ama aklı yok, fark insana aklında ruhla beraber üflenmesi anlamıdır.
Bu yaratılış iki kişiden mi? Yoksa aynı anda birçok kişiden mi bahsediyor? Sorusuna Araf Suresi 11 ve 189 Ayetler çoğul birden fazla kişileri işaret ediyor, mesela Araf11 de şöyle; “Sizi yarattık, sonra size biçim verdik, sonra da meleklere: "Âdem'e secde edin!" dedik. Hepsi secde ettiler, yalnız İblis etmedi, o secde edenlerden olmadı.” Bu ayetler sizi. Size diye çoğulu işaret ediyor. Yine Kuran da Maide Suresi 27. de Âdeminiki oğluolduğunu anlatır kardeşlerdenbiri Kardeşini öldürünce tek birkişi kalır, Bakara süresi 30'da meleklerin yine kan dökecek insanlar mı yaratacaksın itirazı önceki yaratılıştaki bu cinayeti hatırlamakta olduklarındandır, buayette bize tek âdemi değilÂdemlerin olduğunu anlatır. Kuran Âdemin Kızlarından bahsetmez.
O zaman iki kardeşin batını kız kardeş evliliği olduğu söylenemez, zaten kardeşin birini diğer kardeş öldürmüştü. Kuran kaburga kemiğinden eğri kemik diye bir şeydende bahsetmez. Nisa Suresi 23. evliliklerin kimlerle yapılacağını anlatırken, ayrı ayrıkadından doğan çocuklar birmemeden emsesütkardeşolurlar, bunlarda asla evlenemez derken, öz kardeşler nasıl evlenir? Kardeş evliliği asla yoktur, ne önce nede şimdi. İlk insanların yaratıldığı yere gelince, bu yaratma cennet bahçesi denilen dünyada arzda bir yerdir. Müslüman’ın ahirette gideceği cennet değildir. Delil Taha Suresi 128. Bakara 36. gibi ayetler, dünyada bir yer olduğuna işaret ediyor.
Çünkü iblis kovalanıyor Ademe eşinle bu cennette yaşa şu ağaca yaklaşma deniliyor, ahiretteki Cennette yasak ağaç veya yasak bir şey olurmu hiç? Kovalanan şeytan ahirette ki cennete nasıl girecek? Haşa Allah’ın Cenneti yolgeçen hanı değil. Bakara 36 şeytanın, iblisin ayaklarını oradan kaydırıldı demek yüksek makamdan yüksek derecelerden yani Onları içinde bulundukları konumdan çıkarıldı demek, Ademe ve eşine verilen o makamda herşey helalsadece şu ağaç haram diye emrediliyor fakatuymuyorlar,iblis, şeytan da Adem ve eşine,insan oğlunu ben yarattım ben yarattığım için onlara saygılı ol emrini dinlemediği için hepsini birden yüksek dereceden aşağılara indiren ALLAH' tır Bunun üzerine biz de, “Birbirinize düşman olarak inin. Sizin için yeryüzünde belli bir süre barınak ve yararlanma vardır” dedik. Yani makamın derecenin inmesi düşmesi cezalandırılması olmuştur. Kuran’ın tamamından şu sonuç çıkar.
Âdem insanlığı temsil ederken, bunların içinden biri peygamberliğe seçilen Adem as olmuştur, çünkü yaratılansadece bir kişi olsa idi bu bir kişi sadecekendine mi peygamber olacaktı? Olamazdı çünkü peygamber bir topluğa, okişilere tebliğ için gönderilir. Kadında erkeğin, Ademin eğri parçası değil eğri kemiğinden de yaratılmamıştır, haşa erkek kendi parçasından ayrılan kendisi ile micinsel ilişkiye girdi?Bumümkün mü? Sonuçolarak kadınlar ve erkekler yani Ademler aynı maddeden aynı zamanda, kız erkek onlarca biranda yaratılmıştır, asla kardeş kardeşle evlenmemiştir.
Kuran Âdemin 2 oğlundan bahseder fakat Habil, Kabil ismi geçmez. Bunlarında Biri diğerini öldürmüştür yani bir oğul kalmıştır. Âdemin kızlarından da kuran bahsetmez, Olmayan bacısıyla nasıl evlenebilir? Asla kardeş evliliği Olmamıştır. İlk inanların yaratıldığı yer mahşerde müminlerin gideceği cennet değildir. Arzda dünyada. Toprağın olduğu bahçeleri güzel olan dünyamızdır, buradadoğup burada ölünecektir. Çünkü şeytana in aşağıya denilmişti, eğer mahşerdeki cennette olsa çıkarıldığı yere Allahasla tekrar şeytanı almaz, Adem olan insanı şeytano Cennette değil dünya cennetinde kandırmıştır, çünkü ocennete imtihandansonra hak edenler girecek, mahşerdeki imtihanda tekrar dirilişten sonra olacaktır.